Wednesday, March 11, 2009

Untukmu Teman

Aku mahu khabarkan padamu teman,

Kita ini tidak sempurna,

Aku mahu memberi tahumu teman,

Kita ini banyak kelemahan,

Aku mahu ceritakan padamu teman,

Kita ini saling memerlukan,

Teman,

Kita bertemu kerana Tuhan,

Kita berukhwah kerana Allah,

Bersabarlah bila ada yang tak menepati cita rasa,

Cantik itukan ada pada kesabaran,

Setialah berbaik sangka,

Walau hati sendiri terluka,

Berilah kemaafan pada setiap kesalahan,

Si pemaaf itukan disayangi Tuhan,

Teman aku mahu katakan,

Kerana Tuhan,

Kita saling memerlukan,

Nun jauh di hadapan,

Kita punya banyak lagi tugasan,

Salam semulia jihad,

Buat semua teman seperjuangan,

Moga Allah merahmati ukhwah ini,

Abadi hingga ke syurgawi,

Barangkali buat yang terakhir,

Kerana kematian menjadi rahsia,

Menjemput tak mengira masa,

Maafkanlah aku teman,

Kerana tidak mampu memberi kebaikan seperti kalian..






1 comment:

yue_emaniez said...

maafkan aku jg krn x mmpu jd teman yg terbaik buat dirimu.. salam semulia jihad.