Sunday, May 17, 2009

Barakallahufikuma

Terasa baru benar melalui zaman kanak-kanak bersama abang saya. Benarlah dunia ini sebentar cuma. Alhamdulillah, seorang lagi abang saya telah telah menamatkan zaman bujangnya. Moga masjid yang dibina mendapat keredhaan Allah. Pagi tadi saya mendapat mesej dari abang yang baru dua hari usia perkahwinannya.

"Doakan abg cik jadi anak dan suami yg soleh.Doakan az jadi isteri dan anak yg solehah. Terima kasih tolong buat persiapan kahwin utk abg cik."

Saya balas dengan mesej yang agak panjang

"Insyaallah..Amin ya Rabb. Doakan acu jgk. Em pepandai bawa diri. Redha Allah pd seorang lelaki dr keredhaan ibu bapanya. Redha Allah pd seorang perempuan dari keredhaan suaminya. Jaga hak Allah, Allah pasti menjaga org2 yg kamu kasihi. Barakallahufikuma. Mg Allah merahmati pernikahan abg Cik dan K.Az hingga syurga jadi balasan."

Mengisi pernikahan itu tidak semudah melafaz akad pernikahan. Namun usah gentar di atas jalan yang dipilih. Nikahlah jika sudah berkemampuan. Asal sahaja ia dilakukan kerana Tuhan. Sabarlah saat bersama menghadapi kepayahan. Kerana kesabaran menjanjikan syurga Tuhan.

No comments: