Saturday, December 6, 2008

23 tahun, hari-hari dalm hidupku..?


Alhamdulillah. Lafaz hamdalah saya rafa'kan ke hadrat Ilahi atas nikmat usia yang dikurniakan. '8 Zulhijjah 1429H' , hari ini genaplah 23 tahun usia saya. Ya! Saya lebih suka untuk meraikan ulang tahun hari lahir saya mengikut tahun hijriah berbanding masihi memandangkan pengunaan tahun hijriah adalah antara syiar Islam yang semakin dilupakan.

Menyambut ulang tahun kelahiran bukanlah dengan keseronokan yang melalikan, bahkan ianya adalah hari untuk kita memuhasabah diri dalam mendekati Ilahi. Bukankah semakin meningkat usia menandakan kematian yang semakin menghampiri kita?
Menyoroti sirah Islam membuatkan saya terharu. Kagum saya memikirkan mereka-mereka yang memperjuangkan agama Allah ketika usia masih muda remaja. Siapa yang tidak tahu kekentalan Sulatan Muhammad al-Fateh membuka Kota Konstitinopal ketika baru berumur 23 tahun?. Siapa yang tidak kenal Mus'ab bin Umair si pembawa bendera Islam yang sangat muda belia?..dan saya??..Astaghfirullahal'adzim..
23 tahun usia saya, mudah-mudahan ia adalah usia yang diberkati Allah. Dengan Rahmat dan kasih sayangNya, moga sekecil-kecil dosa saya hingga sebesar-besarnya sentiasa mendapat keampunan dariNya. Doa dan harapan, agar hari-hari yang mendatang dalam hidup saya akan terisi dengan perjuangan dalam menegakkan kalimah Allah hingga syahid menjadi realiti!
Khususan untuk permata hati diri , emak, emak, emak dan ayah terima kasih atas segala jasa kalian. "Allahumma firghli waliwalidayya warhamhuma kama Rabbayani saghira" Terima Kasih Allah..'23 tahun hari-hari dalm hidupku...?? '



No comments: