Sunday, August 16, 2009

Arigato!teman-teman jihadku:)

14 Ogos 1986?
Entah kenapa sukar sekali saya mengingati 14 Ogos sebagai tarikh hari lahir saya. Seperti yang pernah saya khabarkan dalam antara entri terawal saya yang bertajuk "23 Tahun Hari-Hari Dalam Hidupku", hakikatnya saya lebih suka mengira umur saya mengikut tahun Hijri. Telah terbukti dari kaedah saintifiknya pengiraan dalam tahun Hijri atau bulan Islam lebih tepat berbanding tahun Masihi.


8 Zulhijjah 1406H?
Justeru seharusnya saya menyedari tanggal 8 Zulhijjah tahun ini umur saya bakal meningkat kepada 24 tahun. Saya mula rasa lebih dewasa. Kadang-kadang saya mohon maaf pada emak dan ayah tatkala memikirkan ketika usia begini saya masih lagi di bawah tanggungan mereka. Namun adakalanya saya rasa amat bersyukur dalam usia ini jugalah saya masih boleh menuntut ilmu tanpa memikirkan bebanan kerja-kerja di pejabat.

Kematian yang menghampiri
Masa makin pantas berlalu, sedetik bertambahnya usia semakin hampirlah ajal saya bertamu. Tiada yang lebih saya harapkan, moga syahid jadi jalan untuk saya bertemu Tuhan. Kalau yang suka bertanya tentang jodoh, biar saya katakan pernikahan atas dunia itu belum pasti bagi setiap insan, namun kematian itu suatu perkara wajib yang setiap dari kita perlu hadapinya. Oleh itu persediaan mana yang perlu diberi keutamaan? Bukanlah saya ini berhati batu tidak berperasaan.. Tapi pengalaman sudah cukup memberi pengajaran.

Terima kasih daun keladi, ada rezki buatlah lagi:)
Untuk akhirnya, terima kasih daun keladi buat sahabat-sahabat yang bersusah payah memainkan watak dalam menjayakan misi membuat dua kejutan besar. Juga pengirim-pengirim mesej yang memenuhi inbox saya. Mari kita berdoa agar hari-hari yang bakal kita lalui menjanjikan keredhaan Allah buat kita semua.

Di jalan dakwah kita berukhwah,
Bertemu berpisah kerana Allah,
Moga pertemuan abadi di syurgawi,
Menjanjikan pertemuan yang kekal abadi,
Salam semulia jihad!
Sayang antunna keranaAllah semata..

1 comment:

Yusry Yusopp said...

Kekeringan idea utk berusrah? Dptkn idea2 baru dgn e-book 100 Aktvt&Games Kreatif Usrah dgn harga RM10 shj (harga asal:RM30) :-D
Sms: 014-2311856 @ 019-6320905 sblm 18 Sept 2009 :-D