Saturday, January 23, 2010

semarak jihad



Slm semulia jihad!

Semoga post kali ini mampu menyemarakkan semangat jihad. Semangat jihad kita semua yang terkadang luntur dengan tuntutan dunia yang memenatkan...

Saya terlalu rindu pada AL-quds..antara tempat yang sering saya angan-angankan untuk saya ziarahi..terkenang semasa saya berada di Mekah menunaikan umrah, sering saya berusaha berada dikelompok orang-orang Palestin. Mendengar luah bicara mereka pada kekusutan hidup ummat Islam di sana. Bisa buat hati merobek hiba, mengenang kalam Baginda Rasul, ummat Islam akhir zaman bagai buih di lautan..

Semalam saya dimaklumkan oleh seorang sahabat, beliau akan menziarahi Al-Quds sedikit masa lagi...Entah kenapa saya terlalu mencemburui berita itu. Saya mahu ikut sama!!!!Keinginan yang tiada tara!Saya mahu turut serta dalam pemusafirannya!


Saya rindukan Al-Quds!
Saya kepingin untuk syahid!
Saya mahu semangat jihad kekal mewangi dalam diri!
Saya mahu jadi seperti Atikah binti Zaid yang bisa membuatkan ramai jiwa syahid menemui Ilahi!
Namun adakala, saya terjerat dengan nafsu yang menipu. Tewas dengan mainan dunia yang melalaikan..

Mohon didoakan agar Atiqah binti Md Adzhar bisa mencontohi kekentalan semangat jihad Atikah binti Zaid!Alangkah bahagianya menemui Tuhan dengan kesyahidan......

Untukmu jiwa-jiwa kami
Untukmu darah kami
Untukmu jiwa dan darah kami
Wahai Al-Aqsho tercinta
Untukmu jiwa-jiwa kami
Untukmu darah kami
Untukmu jiwa dan darah kami
Wahai Al-Aqsho tercinta
Kami akan berjuang
Demi kebangkitan Islam
Kami rela berkorban
Demi Islam yang mulia
Untukmu, Palestina tercinta
Kami penuhi panggilanmu
Untukmu, Al-Aqsho yang mulia
Kami kan terus bersamamu
Untukmu, Palestina tercinta
Kami penuhi panggilanmu
Untukmu, Al-Aqsho yang mulia

Kami kan terus bersamamu
A aa aaaa
A aaa aaa A aaa aaaa a a a aa A aa aaaa A aaa aaa A aaa aaaa a a a aa Kami akan berjuang
Demi kebangkitan Islam
Kami rela berkorban
Demi Islam yang mulia
Untukmu, Palestina tercinta

Kami penuhi panggilanmu
Untukmu, Al-Aqsho yang mulia
Kami kan terus bersamamu
Untukmu, Palestina tercinta
Kami penuhi panggilanmu
Untukmu, Al-Aqsho yang mulia
Kami kan terus bersamamu
Untukmu jiwa-jiwa kami

Untukmu darah kami

Untukmu jiwa dan darah kami
Wahai Al-Aqsho tercinta
Ya Robbi, izinkanlah kami
Berjihad di Palestinamu
Ya Alloh, masukkanlah kami
Tercatat sebagai syuhadamu
Ya Robbi, izinkanlah kami

Berjihad di Palestinamu

Ya Alloh, masukkanlah kami

Tercatat sebagai syuhadamu
Tercatat sebagai syuhadamu

Tercatat sebagai syuhadamuuu



Palestina Tercinta
Album : Tak Kenal HENTI !!!
Munsyid : Shoutul Harokah